Roczne zeznania podatkowe
Pierwszy krok
Na początku delegowania organizujemy spotkanie z Pracownikiem i wysyłamy list powitalny informujący o ramach prawnych i obowiązujących terminach podatkowych, ustalając sposób komunikacji i rozpatrując wstępnie sytuację podatkową Pracownika.
Równocześnie nadajemy Pracownikowi dostęp do platformy internetowej MyExpaTax, która ułatwia gromadzenie danych oraz przepływ informacji niezbędnych do przygotowania zeznania rocznego.
Drugi krok
Rok podatkowy w Polsce kończy się 31 grudnia. Koniec okresu rozliczenia podatku w Polsce za bieżący rok podatkowy to dzień 30 kwietnia roku następnego, dlatego począwszy od lutego zaczynamy kompletować dane a także sprawdzamy kompletność już dostarczonych danych i prosimy o uzupełnienie ewentualnie brakujących dokumentów.
Trzeci krok
Na podstawie dostarczonych danych przygotowujemy – z uwzględnieniem możliwości zastosowania obowiązujących ulg i odliczeń – kalkulację zobowiązania podatkowego oraz niezbędne formularze (PIT-36, PIT-37 itp. wraz z załącznikami).
Czwarty krok
Przesyłamy przygotowane dokumenty wraz z opisem objaśniającym, kalkulacjami, instrukcją płatności podatku lub informacją o kwocie zwrotu dla Pracownika w celu ostatecznej weryfikacji/ akceptacji danych.
Piąty krok
Na koniec składamy zatwierdzone zeznanie we właściwym urzędzie skarbowym.